ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΘΑΙΑΣ ΜΕΣΗΝΙΑΣ

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΑΙΘΑΙΑΣ - ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
 ΕΚΔΟΣΗ 1998
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
από τους
ΕΥΓΕΝΙΑ ΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΥ
&
ΤΡΥΦΩΝΑ ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟ
εκπαιδευτικούς
paix1.jpg
 
 

  Α΄

lixn.jpg

 Υπάρχουν πολλοί τρόποι λαχνίσματο

Πολλές φορές για να δούμε ποια από τις δυο ομάδες θα πρέπει να παίξει πρώτη βάζουμε λαχνό. Αυτή η ενέργεια που λύνει το πρόβλημα λέγεται «λάχνισμα».

Υπάρχουν πολλοί τρόποι λαχνίσματος όπως :

 α) Μονά – ζυγά.

β) Με βηματισμό (πόδια).

γ) Κορώνα – γράμματα

δ) Με το πετραδάκι

ε) Με συνθηματικές λέξεις (μαγικές όπως τις λένε τα παιδιά.

ζ)αναφέρουμε μερικά λαχνίσματα

 

Ανέβηκα στην πιπεριά

             1                                            2

Ανέβηκα στην πιπεριά              Δώσ’ μου το μαντιλάκι σου

Να κόψω ένα πιπέρι                το χρύσοκεντημένο

Κι η πιπεριά τσακίστηκε           να δέσω το χεράκι μου

Και μού’ κοψε το χέρι.             Που το’χω λαβωμένο

 

΄Αννα – μάνα                           Ραμ  ραμ  τίρι   ραμ

 

΄Αννα – μάνα                           Ραμ ραμ τίρι ραμ

πόρτο – κάλα                           το ψωμί το λένε μαμ

τίνα – μάνα                              και τον πόντικα σωλήνα

μπουφ                                      που  πηδάει στην κουζίνα

                                                 και ψοφάει από την πείνα

 

  Για το άλλο Σαββατοκύριακο κι άλλα …

 

 
Β'
 

 

     paixn.jpg

                                                                         

                                        ΚΡΥΦΤΟ                                                                                            

paix3.jpg

 

Η μάνα τα φυλάει με το χέρι διπλωμένο στο μέτωπο ακουμπά γυρισμένη στον τοίχο ή στον κόρμό ενός δέντρου. Αρχίζει να μετράει από το ένα έως το είκοσι. Τελειώνοντας το μέτρημα φωνάζει δυνατά.

-  Φτου και τ’ ανοίγω, κρυμμένος πίσω μου κανένας.

Την ώρα που μετράει τα παιδιά κρύβονται. ΄Οταν βρει κάποιον η μάνα φωνάζει.

-  Φτου ξελευτερία για όλους!

Το παιχνίδι τότε αρχίζει από την αρχή και η μάνα τα φυλάει ξανά. Προσοχή. Την ώρα που η μάνα τα φυλάει, δεν επιτρέπεται να παρακολουθεί (να κάνει ματάκι) τους άλλους που κρύβονται.

                                                                           

ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ, ΑΛΑΤΙ ΧΟΝΤΡΟ 

                                                                                                                                                                                                                                        paix4.jpg

Τα παιδιά κάθονται κάτω σταυροπόδι και κάνουν κύκλο.΄Ενα παιδί κρατάει ένα μαντίλι στο χέρι χοροπηδάει και τραγουδάει:

΄Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό. Εχασα τη μάνα μου και Πάω στο χορό.
Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό.΄Εχασα τη μάνα μου και πάω να τη βρω.

 

 

΄Οπως γυρίζει, ρίχνει το μαντίλι πίσω από ένα καθισμένο παιδί και συνεχίζει ώσπου το καθισμένο παιδί να καταλάβει πως πίσω του έχει ένα μαντίλι. Μόλις το καταλάβει σηκώνεται όρθιο, παίρνει το μαντίλι και κυνηγά το παιδί που του έριξε το μαντίλι. Το πρώτο παιδί που τρέχει πρέπει να προλάβει και να πιάσει την θέση που καθότραν το δεύτερο παιδί που τώρα το κυνηγάει. Αν τα καταφέρει, τότε το παιχνίδι συνεχίζεται με άλλο παιδί συνεχίζοντας το τραγούδι:   Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό …

                                                                                                                     

 

ΤΑ  ΒΑΡΕΛΑΚΙΑ 

   paix5.jpg

Τα παιδιά μπαίνουν σε μια σειρά. Το πρώτο παιδί σκύβει σε απόσταση έξι μέτρων με τα χέρια στα γόνατα για να στηρίζεται το κεφάλι προς τα μέσα και προς την κοιλιά. Το δεύτερο παιδί παίρνει φόρα φτάνει στο σκυμμένο παιδί ακουμπάει τις παλάμες στην πλάτη του, πηδάει από πάνω και σκύβει με τη σειρά του στα 5 μέτρα. Το τρίτο παιδί πηδά πάνω από το δεύτερο και το πρώτο και σκύβει και αυτό. Το ίδιο και το τέταρτο. Τα παιδιά παίζουν μέχρι να κουραστούν. 

ΠΕΤΑΕΙ -  ΠΕΤΑΕΙ

paix6.jpg

 

Τα παιδιά ορίζουν τον αρχηγό και κάθονται γύρω από ένα τραπέζι.

Βάζουν το δεξί τους χέρι πάνω στο τραπέζι. Ο αρχηγός φωνάζει πετάει – πετάει το χελιδόνι και ταυτόχρονα σηκώνει το δεξί χέρι ψηλά. Αμέσως τα παιδιά πρέπει να σηκώσουν το χέρι ψηλά, γιατί το χελιδόνι πετά.

    Ο αρχηγός συνεχίζει πετάει – πετάει το σκαμνί και σηκώνει το χέρι ψηλά. ΄Οσα παιδιά παρασυρθούν και σηκώνουν το χέρι χάνουν (διότι το σκαμνί δεν πετά) και βγαίνουν από το δεύτερο γύρο του παιχνιδιού, ενώ οι υπόλοιποι συνεχίζουν.

ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ 

 paix7.jpg

 

Δένουμε τα μάτια του παιδιού που τα φυλάει μ’ ένα μαντίλι, για να μη βλέπει. Το παιδί αυτό κυνηγάει τα άλλα παιδιά που το προκαλούν. Αν καταφέρει να πιάσει κάποιο, προσπαθεί να μαντέψει ποιθο είναι ψηλαφώντας το ή κάνοντάς το να γελάσει. Αν το βρει, τότε βάζουν το μαντίλι σ’ αυτό το παιδί και αρχίζουν από την  αρχή, διαφορετικά συνεχίζει το ίδιο παιδί.

 

 

Η ΜΠΑΛΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ 

paix8.jpg

Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ισοδύναμες ομάδες. Η κάθε μια στέκεται σε απόσταση από την άλλη τεσσάρων μέτρων  και τα παιδιά κάθε ομάδας ο ένας πίσω από τον άλλο. Χρειαζόμαστε δυο μπάλες, όσες και οι ομάδες μας. Με το σύνθημα  (παλαμάκι) που θα δώσει κάποιος (δάσκαλος, γονιός, άλλο παιδί εκτός ομάδας κ.λ.π.) ο πρώτος δίνει την μπάλα πάνω από το κεφάλι του μέχρι να φτάσει στον τελευταίο. Ο τελευταίο παίρνει την μπάλα και τρέχει πρώτος από το αριστερό μέρος. ΄Ετσι συνεχίζεται το παιχνίδι έως ότου ο αρχικά πρώτος – που τώρα είναι τελευταίος – παίρνει την μπάλα και την πάει στο τέρμα. Θα νικήσει η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στο τέρμα.

 

Η ΜΠΑΛΑ ΚΑΤΩ ΑΠ' ΤΑ ΠΟΔΙΑ 

 

paix9.jpg

 

Τα παιδιά πάλι χωρίζονται σε ισοδύναμες ομάδες και ακολουθούν τους ίδιους κανόνες, μόνο που τώρα μεταφέρουν την μπάλα κάτω από τα πόδια τους.

 

 

ΣΧΟΙΝΑΚΙ

 

paix10.jpg

  Το σχοινάκι είναι ένα παιχνίδι που συνήθως παίζεται από κορίτσια. Το κοριτσάκι που αρχίζει να μαθαίνει το παιχνίδι αυτό ξεκινά από μόνο του με ένα μικρό σκοινάκι.

Στο παιχνίδισμα, τώρα δύο κορίτσια κρατούν από τις άκρες το σκοινί χαλαρωμένο έτσι ώστε να κάνει καμπύλη που να ακουμπά στο έδαφος. Αρχίζουν να το περιστρέφουν συνέχεια  στον αέρα. Τα κορίτσια υπολογίζουν την κίνηση που κάνει το σκοινί και πηδούν πολλά μαζί ή ένα ένα χωριστά.

Κάνοντας διάφορες φιγούρες με το ένα πόδι ή αλλάζοντας κάθε φορά το πόδι που πατάει. ΄Οποιο κοριτσάκι πατήσει το σχοινάκι ή μπλεχτεί στα πόδια του, βγαίνει από το παιχνίδι.

Για εσάς παιδιά, αλλά και για τις μαμάδες και μπαμπάδες που θέλουν να παίξουν κι αυτοί μαζί... 

Ευχαριστούμε το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο τίμησε το Σχολείο  μέσα από τους διαγωνισμούς "ΦΙΛΩΝΑ"

 

 

Είσοδος Μελών

mail.google 3
Ιουλ 2204

ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ Φώς στο σκοτάδι, που χαρίζει την ελπίδα, 'Ιριδας χρώματα ξεχύνονται εμπρός σου, Λάμψεις ουράνιες που τρέφουν την πατρίδα, Ωραίου και Αληθινού Ναός όπου Νούς σε προσκύνημα κερί ανάβει Aγάπης, Κάλλους, Πνεύματος. Σε αντάρας πέλαγα, σύ, ω!… Περισσότερα
Οδυσσέας Ελύτης
Μαρ 1836

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

OΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ Νεανικά χρόνια Ο Οδυσσέας Ελύτης γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου του 1911 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ήταν το τελευταίο από τα έξι παιδιά του Παναγιώτη Αλεπουδέλλη και της Μαρίας Βρανά. Ο πατέρας του καταγόταν από τον συνοικισμό Καλαμιάρης της… Περισσότερα
Κωστής Παλαμάς
Μαρ 1623

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Έλληνας ποιητής, δοκιμιογράφος, κριτικός λογοτεχνίας, διηγηματογράφος και θεατρικός συγγραφέας, από τις σπουδαιότερες πνευματικές φυσιογνωμίες του νέου Ελληνισμού. Αποτέλεσε κεντρική μορφή της λογοτεχνικής «γενιάς του 1880» και της αποκαλούμενης «Νέας… Περισσότερα