ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΑΠΟ ΤΟ 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

platonas.jpg

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ  ΜΗΤΡΟΠΕΤΡΟΣ

mitrop3.jpg

                                             Λυκειάρχης  1ου Λυκείου Κερατσινίου

  Από την Εισαγωγή της υπό την επίβλεψή του  Μελέτης "ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ",  της Συγγραφικής Ομάδας Μαθητών του 1ου Λυκείου Κερατσινίου

 

ΟI ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

 

      Πολλοί άνθρωποι ενσυνειδήτως ή ασυνειδήτως πιστεύουν, ότι οι ΄Ελληνες της αρχαίας εποχής ήταν απλώς θεωρητικοί. ΄Ότι δηλαδή φιλοσοφούσαν, νομοθετούσαν, έγραφαν ιστορία, λογοτεχνικά κείμενα, θεατρικά έργα, αλλά δεν ασχολούντο με το πείραμα, με τις θετικές επιστήμες και με την τεχνολογία. Ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος γράφει στην εισαγωγή του περίφημου έργου του: Αρχαίοι ΄Ελληνες Θετικοί Επιστήμονες, ότι οι ΄Ελληνες εθεμελίωσαν με σύστημα, τάξη και φαντασία όλες τις θετικές επιστήμες. Οι ΄Ελληνες επιστήμονες ήταν πρόσωπα υπαρκτά, με όνομα, σπουδές, επιστημονική δραστηριότητα, έρευνα, πειράματα, μετρήσεις και συγγράμματα. Δεν βρέθηκε ούτε ένας  μη ΄Ελληνας επιστήμων (αρχιτέκτων, φυσικός, μαθηματικός, χημικός, μηχανικός, φαρμακοποιός) με συγγράμματα, που να έστειλε στην Ελλάδα «Εξ Ανατολών το φως». Ο Ρωμαίος ιστορικός της Αρχιτεκτονικής Βιτρούβιος στο γνωστό και μοναδικό σύγγραμμά του «Περί Αρχιτεκτονικής» αναφέρει εκατοντάδες ΄Ελληνες Αρχιτέκτονες, αλλά ούτε έναν Ρωμαίο.

       Τον 14ο αιώνα ιδρύθηκαν τα πρώτα Πανεπιστήμια στην  Ευρώπη. Πόλεις και κράτη καυχώνται για αυτά: Η Πορτογαλλία για το Πανεπιστήμιο της Κοϊμπρα, η Γερμανία για την Χαϊδελβέργη και την Λειψία, η Ιταλία για την Μπολώνια και την Ρώμη. Στην Αρχαία Ελλάδα όμως λειτουργούσαν πανεπιστημιακές σχολές για πολλούς αιώνες, όπως οι εξής.

-          Ιωνική Σχολή Θαλού, στην Μίλητο

-          Πυθαγόρειος Σχολή, στον Κρότωνα

-          Ακαδημία Πλάτωνος, στην Αθήνα

-          Ελεατική Σχολή Ζήνωνος, στην Ελέα

-          Σχολή Ευδόξου, στην Κύζικο

-          Μουσείο, στην Αλεξάνδρεια

-          Πανδιδακτήριον της Μαγναύρας, στην Κωνσταντινούπολη

-          Ιατρική Σχολή,στηνΜασσαλία

      Σε όλες αυτές τις σχολές διδάσκονταν εκτός των άλλων μαθημάτων και οι θετικές επιστήμες, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Αστρονομία, η Βιολογία, η Βοτανική κ.λ.π.

Αξιοσημείωτο είναι, ότι, ενώ χρειάστηκε να φθάσουμε στις αρχές του 20ου αιώνος, για να επιτραπή η είσοδος των γυναικών στα Πανεπιστήμια, αυτό επιτρεπόταν σε όλες τις Σχολές της  Αρχαίας Ελλάδος. Πολλές γυναίκες σπούδασαν, ασχολήθηκαν με την επιστήμη, έγραψαν συγγράμματα, δίδαξαν (αναφέρουμε την αστρονόμο  Αγλαονίκη την  Θετταλίδα τον 5ο αιώνα π.Χ. την μαθηματικό Αρετή την Κυρηνεία τον 3ο αιώνα π. Χ., την μαθηματικό Δαμώ την Κροτωνία τον 6ο αιώνα π.Χ, την αστρονόμο Θεανώ την Θουρία τον 6ο αιώνα π.Χ., την χημικό Κλεοππάτρα την Αλεξανρίδα τον 2ο αιώνα μ.Χ.,την μαθηματικό Περικτιόνη την Αθηναία τον 5ο αιώνα π.Χ. και την μαθηματικό και αστρονόμο Υπατία την Αλεξανδρίδα τον 4ο αιώνα μ.Χ.).

     Το περίφημο Μουσείον της Αλεξανδρείας ήταν το πρώτο Πολυτεχνείο στην ιστορία του πλανήτη μας. Εκεί βρισκόταν ο πυρήνας για την τεχνολογική ανάπτυξη. Με κέντρο την Αλεξάνδρεια ετοιμαζόταν η μεγάλη βιομηχανική επανάσταση στους ελληνιστικούς χρόνους. Μεγάλες εφευρέσεις είχαν γίνει, όπως αντλία, το ωρολόγιο, το ταξίμετρο και το οδόμετρο, τα αυτόματα, που εκινούντο με υδατοπίεση ή ατμοπίεση. Αναμενόταν η εφαρμογή σε μηχανήματα και η ενσειρά εκμετάλλευση, που θα άλλαζε την πορεία του κόσμου. Η βιομηχανική επανάσταση όμως ματαιώθηκε λόγω της ρωμαϊκής κατακτήσεως και λόγω του εμπρησμού της περίφημης βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας, όπου καταστράφηκαν 700.000 βιβλία.

      Τέτοιου είδους γνώσεις αποκτά κάποιος, εάν μελετήσει το βιβλίο «Αρχαίοι ΄Ελληνες Θετικοί Επιστήμονες» του Κωνσταντίνου Γεωργακοπούλου, στις εκδόσεις  Γεωργιάδη, Αθήναι, 1995, το οποίον εκθύμως συνιστούμε.

     Το 1997 στο Τεχνικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης είχε διοργανωθεί έκθεση με θέμα Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, η οποία προκάλεσε αίσθηση. Ευχόμαστε στο εγγύς μέλλον να διοργανωθεί ανάλογη έκθεση και στην περιοχή Πειραιώς και Αθηνών, για να αντιληφθούμε όλοι τα επιτεύγματα των προγόνων μας σε πολλούς τομείς, όπως στις τηλεπικοινωνίες και στην μέτρηση του χρόνου και των αστρικών κινήσεων (βλέπε και τον Αστρολάβο των Αντικυθήρων, που εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, του οποίου τα 32 γρανάζια  είναι αποτέλεσμα υψηλής τεχνολογίας και δεν είναι δυνατόν να είναι χειροποίητα. Αυτό μας το διαβεβαιώνουν έμπειροι ματαλλουργοί και μηχανικοί).

 

ΟI ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

 

      Πολλοί άνθρωποι ενσυνειδήτως ή ασυνειδήτως πιστεύουν, ότι οι ΄Ελληνες της αρχαίας εποχής ήταν απλώς θεωρητικοί. ΄Ότι δηλαδή φιλοσοφούσαν, νομοθετούσαν, έγραφαν ιστορία, λογοτεχνικά κείμενα, θεατρικά έργα, αλλά δεν ασχολούντο με το πείραμα, με τις θετικές επιστήμες και με την τεχνολογία. Ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος γράφει στην εισαγωγή του περίφημου έργου του: Αρχαίοι ΄Ελληνες Θετικοί Επιστήμονες, ότι οι ΄Ελληνες εθεμελίωσαν με σύστημα, τάξη και φαντασία όλες τις θετικές επιστήμες. Οι ΄Ελληνες επιστήμονες ήταν πρόσωπα υπαρκτά, με όνομα, σπουδές, επιστημονική δραστηριότητα, έρευνα, πειράματα, μετρήσεις και συγγράμματα. Δεν βρέθηκε ούτε ένας  μη ΄Ελληνας επιστήμων (αρχιτέκτων, φυσικός, μαθηματικός, χημικός, μηχανικός, φαρμακοποιός) με συγγράμματα, που να έστειλε στην Ελλάδα «Εξ Ανατολών το φως». Ο Ρωμαίος ιστορικός της Αρχιτεκτονικής Βιτρούβιος στο γνωστό και μοναδικό σύγγραμμά του «Περί Αρχιτεκτονικής» αναφέρει εκατοντάδες ΄Ελληνες Αρχιτέκτονες, αλλά ούτε έναν Ρωμαίο.

       Τον 14ο αιώνα ιδρύθηκαν τα πρώτα Πανεπιστήμια στην  Ευρώπη. Πόλεις και κράτη καυχώνται για αυτά: Η Πορτογαλλία για το Πανεπιστήμιο της Κοϊμπρα, η Γερμανία για την Χαϊδελβέργη και την Λειψία, η Ιταλία για την Μπολώνια και την Ρώμη. Στην Αρχαία Ελλάδα όμως λειτουργούσαν πανεπιστημιακές σχολές για πολλούς αιώνες, όπως οι εξής.

-          Ιωνική Σχολή Θαλού, στην Μίλητο

-          Πυθαγόρειος Σχολή, στον Κρότωνα

-          Ακαδημία Πλάτωνος, στην Αθήνα

-          Ελεατική Σχολή Ζήνωνος, στην Ελέα

-          Σχολή Ευδόξου, στην Κύζικο

-          Μουσείο, στην Αλεξάνδρεια

-          Πανδιδακτήριον της Μαγναύρας, στην Κωνσταντινούπολη

-          Ιατρική Σχολή, στην Μασσαλία

      Σε όλες αυτές τις σχολές διδάσκονταν εκτός των άλλων μαθημάτων και οι θετικές επιστήμες, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Αστρονομία, η Βιολογία, η Βοτανική κ.λ.π.

Αξιοσημείωτο είναι, ότι, ενώ χρειάστηκε να φθάσουμε στις αρχές του 20ου αιώνος, για να επιτραπή η είσοδος των γυναικών στα Πανεπιστήμια, αυτό επιτρεπόταν σε όλες τις Σχολές της  Αρχαίας Ελλάδος. Πολλές γυναίκες σπούδασαν, ασχολήθηκαν με την επιστήμη, έγραψαν συγγράμματα, δίδαξαν (αναφέρουμε την αστρονόμο  Αγλαονίκη την  Θετταλίδα τον 5ο αιώνα π.Χ. την μαθηματικό Αρετή την Κυρηνεία τον 3ο αιώνα π. Χ., την μαθηματικό Δαμώ την Κροτωνία τον 6ο αιώνα π.Χ, την αστρονόμο Θεανώ την Θουρία τον 6ο αιώνα π.Χ., την χημικό Κλεοππάτρα την Αλεξανρίδα τον 2ο αιώνα μ.Χ.,την μαθηματικό Περικτιόνη την Αθηναία τον 5ο αιώνα π.Χ. και την μαθηματικό και αστρονόμο Υπατία την Αλεξανδρίδα τον 4ο αιώνα μ.Χ.).

     Το περίφημο Μουσείον της Αλεξανδρείας ήταν το πρώτο Πολυτεχνείο στην ιστορία του πλανήτη μας. Εκεί βρισκόταν ο πυρήνας για την τεχνολογική ανάπτυξη. Με κέντρο την Αλεξάνδρεια ετοιμαζόταν η μεγάλη βιομηχανική επανάσταση στους ελληνιστικούς χρόνους. Μεγάλες εφευρέσεις είχαν γίνει, όπως αντλία, το ωρολόγιο, το ταξίμετρο και το οδόμετρο, τα αυτόματα, που εκινούντο με υδατοπίεση ή ατμοπίεση. Αναμενόταν η εφαρμογή σε μηχανήματα και η ενσειρά εκμετάλλευση, που θα άλλαζε την πορεία του κόσμου. Η βιομηχανική επανάσταση όμως ματαιώθηκε λόγω της ρωμαϊκής κατακτήσεως και λόγω του εμπρησμού της περίφημης βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας, όπου καταστράφηκαν 700.000 βιβλία.

      Τέτοιου είδους γνώσεις αποκτά κάποιος, εάν μελετήσει το βιβλίο «Αρχαίοι ΄Ελληνες Θετικοί Επιστήμονες» του Κωνσταντίνου Γεωργακοπούλου, στις εκδόσεις  Γεωργιάδη, Αθήναι, 1995, το οποίον εκθύμως συνιστούμε.

     Το 1997 στο Τεχνικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης είχε διοργανωθεί έκθεση με θέμα Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, η οποία προκάλεσε αίσθηση. Ευχόμαστε στο εγγύς μέλλον να διοργανωθεί ανάλογη έκθεση και στην περιοχή Πειραιώς και Αθηνών, για να αντιληφθούμε όλοι τα επιτεύγματα των προγόνων μας σε πολλούς τομείς, όπως στις τηλεπικοινωνίες και στην μέτρηση του χρόνου και των αστρικών κινήσεων (βλέπε και τον Αστρολάβο των Αντικυθήρων, που εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, του οποίου τα 32 γρανάζια  είναι αποτέλεσμα υψηλής τεχνολογίας και δεν είναι δυνατόν να είναι χειροποίητα. Αυτό μας το διαβεβαιώνουν έμπειροι ματαλλουργοί και μηχανικοί).

 

Ελληνικός Πολιτισμός δημιουργεί αποικίες σε όλο τον κόσμο


1.      Αποικισμός της Μεσογείου: 2000 αποικίες, εμπόρια και λιμανόσκαλες!!!

 2.       Αποικισμός της Ασίας: Ο Μέγας Αλέξανδρος, όπου πήγαινε συναντούσε ΄Ελληνες. Οι Καλάς είναι ένα από αυτά τα Ελληνικά φύλα, που διασταυρώθηκε με στρατιώτες του Μ. Αλεξάνδρου. Ας μη λησμονούμε και τα όσα μνημονεύει ο Αρριανός στην Ινδική του (Κεφάλ. 1,4): «Νυσαίοι (δηλαδή οι κάτοικοι της ινδικής πόλεως Νύσης, οι οποίοι υποδέχθηκαν τον Μέγαν Αλέξανδρο) ουκ ινδικόν γένος εστίν, αλλά των άμα Διονύσω ελθόντων Ελλήνων εις την γην των Ινδών». Γνωρίζουμε, ότι η εκστρατεία του Διονύσου στις Ινδίες πραγματοποιήθηκε την 4η χιλιετία π.Χ.

3.       Αποικισμός της Αμερικής: Τι να πρωτομνημονεύσει κανείς; Τα Αργοναυτικά  του Απολλώνίου του Ρόδιου (βιβλίον 3, στιχ.1194 κ.ε.), όπου παρουσιάζεται η Αργώ στον Νότιο Ατλαντικό, την ώρα που έδυε η Ελίκη (Μεγάλη) ΄Αρκτος (΄Εκλιθεν ευφεγγέες αστέρες Ελίκης ΄Αρκτου), τον Περί βασιλείας τέταρτον λόγον του Δίωνος του Χρυσοστόμου (159R), όπου ο Διογένης απευθυνόμενος στον Μ. Αλέξανδρο του λέει, ότι δεν θα έχει τίποτε περισσότερο από κανέναν, ούτε και εάν καταλάβει ήπειρο μεγαλύτερη της Ασίας, αφού περάσει τον Ωκεανό (ουδ’ αν ετέραν προσλάβης ήπειρον μείζω της Ασίας, τον Ωκεανόν διανηξάμενος), τον «Οίνοπα Πόντον» της Εριέττας Μερτζ κατά μετάφραση Νικολάου Ζαϊρη, όπου παρουσιάζονται ταξίδια του Οδυσσέως στην Αμερικανική ήπειρο ή τέλος την «Ελληνική Καταγωγή των Αραουκάνων της Χιλής», του Αραουκάνου σοφού LonkoKilapan  (κατά μετάφραση Γεωργίου Λαθύρη).

 4.      Αποικισμός του Ειρηνικού Ωκεανού: Βλέπε το μνημειώδες βιβλίο του Νορβηγογερμανού επιστήμονος ΝorsJosephson, TheGreekLinguisticelementwinthePolynesianlanguages, το οποίο έξέδωσε το Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης το 1987 και όπου αποδεικνύεται, ότι οι ρίζες 868 λέξεων των κατοίκων της Πολυνησίας είναι αρχαίας ελληνικής προελεύσεως.

     Εναντίον όλου αυτού του πλούτου των αποδεικτικών στοιχείων της γηγενείας και της αυτοχθονίας των Ελλήνων, κάποιο ξένοι συμπλεγματικοί δημιούργησαν και κάποιοι εντόπιοι οπαδοί τους στήριξαν συνειδητά ή ασυνείδητα τον μύθο των «Ινδοευρωπαίων» και την δήθεν έλευσή τους στην Ελλάδα την 2η χιλιετία π.χ.!!! Εάν αυτό αληθεύει, τότε ποιοι κατοικούσαν προηγουμένως στην Ελλάδα; Ασφαλώς οι Προέλληνες (!!!), μας λέγουν. Ασχέτως εάν ο όρος «Προέλληνες», ουδαμούτ της αρχαίας ελληνικής γραμματείας μαρτυρείται.

       Ο μόνος παρεμφερής όρος, ο οποίος μαρτυρείται πολλάκις είναι ο όρος «Προσέληνοι» και «Προσεληναίοι», δηλαδή «Προ της Σελήνης», με ό,τι σημαίνει αυτό. (Τον όρο «Προσέληνος» και «Προσέληνοι» χρησιμοποιούν οι εξής συγγραφείς στο αντίστοιχο έργο τους:

 1.       Αριστοτέλης, απόσπασμα 591, 5,

 2.       Νόννος, Διονυσιακά, 41,90

 3.       Στέφανος ο Βυζάντιος, Εθνικά, 536,15

 4.       Ευστάθιος, Παρεκβολαί εις Ομήρου Ιλιάδα, 1, 464, 27,

 5.       Σχόλια εις Αισχύλου Προμηθέα, στίχος 438α, 438d και 450

 6.       Σχόλια εις Απολλωνίου Ροδίου Αργοναυτικά, 275, 20

 7.       Σχόλια εις Αριστοφάνους Νεφέλας, στόχος 398c

 8.       Σούδας Λεξικόν στην λέξη Προσελήνοι

 Την λέξη «Προσεληνίς» και «Προσεληνίδες» μνημονεύουν οι εξής.

 1.       Ηρωδιανός ο Γραμματικός, Περί καθολικής προσωδίας  3,1

 2.       Στέφανος ο Βυζάντιος, Εθνικά, 536, 16

 3.       Ησυχίου Λεξικόν στην λέξη Προσελήνιδες

       Τέλος την λέξη «Προσεληναίος», μνημονεύουν τα Λυρικά Αδέσποτα, απόσπασμα 67β.

 

     

 

      Σε αντιδιαστολή προς όλες  αυτές τις δειγματοληπτικές παραπομπές, ας μας προσκομίσουν  έστω και μίαν παραπομπή, που να αναφέρεται σε «Προέλληνες».

 

      Θα τελειώσω λοιπόν το κεφάλαιο αυτό της Εισαγωγής με την παράθεση ενός σημαντικού χωρίου από το 8ον  Βιβλίον, Κεφάλαιον 14, παράγραφος 66 της Ευαγγελικής Προπαρασκευής του Ευσεβίου: Ελλάς γαρ μόνη αψευδώς ανθρωπογονεί, φυτόν ουράνιθον και βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποκτίκτουσα οικειούμενον επιστήμη (Η Ελλάς με το να δημιουργεί τον λογισμό, ο οποίος γίνεται οικείος δια της επιστήμης, είναι αληθώς η μόνη, που γεννά τον άνθρωπο, ο οποίος είναι ουράνια φύτρα και εξακριβωμένος θεϊκός βλαστός).

 

Είσοδος Μελών

mail.google 3
Ιουλ 1429

ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ Φώς στο σκοτάδι, που χαρίζει την ελπίδα, 'Ιριδας χρώματα ξεχύνονται εμπρός σου, Λάμψεις ουράνιες που τρέφουν την πατρίδα, Ωραίου και Αληθινού Ναός όπου Νούς σε προσκύνημα κερί ανάβει Aγάπης, Κάλλους, Πνεύματος. Σε αντάρας πέλαγα, σύ, ω!… Περισσότερα
Οδυσσέας Ελύτης
Μαρ 935

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

OΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ Νεανικά χρόνια Ο Οδυσσέας Ελύτης γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου του 1911 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ήταν το τελευταίο από τα έξι παιδιά του Παναγιώτη Αλεπουδέλλη και της Μαρίας Βρανά. Ο πατέρας του καταγόταν από τον συνοικισμό Καλαμιάρης της… Περισσότερα
Κωστής Παλαμάς
Μαρ 823

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Έλληνας ποιητής, δοκιμιογράφος, κριτικός λογοτεχνίας, διηγηματογράφος και θεατρικός συγγραφέας, από τις σπουδαιότερες πνευματικές φυσιογνωμίες του νέου Ελληνισμού. Αποτέλεσε κεντρική μορφή της λογοτεχνικής «γενιάς του 1880» και της αποκαλούμενης «Νέας… Περισσότερα